الاثنين، 8 أكتوبر 2012

رسائل ..





عندما يأتيك ظرف بداخله رساله لا تعلم ما بها وربما تتوقع ..


لا تفتحه فغالبا سيكون ما بداخله قنبلة تغير حياتك أو تودى بك ..


قد تحتفظ بها إن كنت قويا ولن يعتريك الفضول أو يأخذك الغرور 

وتدعى القوة .. 

فقط احتفظ بها وبمثيلاتها فلن يمل من يرسلها لك طالما لم تفتح 

رسالته الأولى ...



********


هناك 14 تعليقًا:

  1. موضوع حلو .. شكرا لك وبارك الله فيك
    تقبلى مروري المتواضع
    تحياتى لك .. نور

    ردحذف
    الردود
    1. اهلا بيكى يا نور
      اسعدنى مرورك العطر

      دمت بخير

      حذف
  2. رؤى الجميلة الرقيقة ..انا لسه جاية من شوية من ساقية الصاوي كان فيها حفل موسيقى عربية رائع وبعدين جيت فتحت لقيتك منورة المدونة والحقيقة انا مقصرة معاكي لأني بالفعل لما سمعت موضوع حفل التوقيع كنت ناوية آجي اشارك وابارك لأحلى وردة لكن رحت مشوار لمدينة نصر والله يابنتي رجعت منه في اربع ساعات لما كان مستحيل اتحرك تاني لأن الوقت كان إتأخر ..بس معلش ملحوقة إن شاء الله ..المهم إيه الخاطرة الرقيقة دي يا أم الرقة كلها باحبك

    ردحذف
    الردود
    1. ياسلااااااام على الكلام الجميل
      انا اصلا كنت صاحية متضايقه قلت افتح بقى يمكن الاقى حاجة تظبط المود وبجد حالتى اتغيرت من كلام حضرتك الجميل

      انا اكيد كان نفسى اشوفك يوم الحفلة ولكن مقدرش اتعب حضرتك
      ان شاء الله الايام جااااااية :)

      دمت بخير وود
      أحبك أيضا

      حذف
  3. والله أنا ما أقدرش ما أفتحش الرسايل بالذات لو كنت عارفة محتواها مقدما عموما فكرة حلوة جدا تحياتي

    ردحذف
    الردود
    1. :) انا كمان فى العموم لكن بعضها تحتاج لقوة النفس كى لا نفتحها فهى ما ان نفتحها حتى تصير سلسلة من المتاعب

      دمت بخير

      حذف
  4. فيه مثل بيقول يارؤى ( وقوع البلاء ولا انتظاره ) :)
    انا افضل ان اتلقى كل خبر بوقته و لا اؤجله اذا كان خير استبشرنا واذا كان شر استغفرنا وستمر الحياة بكل مافيها بالنهاية
    وتأكدى حبيبة قلبى ان كل شىء بيمر وبيعدى...
    ممكن نفضفض شويتين ويمكن نعبر عن الألم لكن لازم وبكل قوة نعبر كل الاحداث بقوة وعزيمة

    فرح الله قلبك غاليتى واسعدك بالدارين
    تحياتى لك وقلقلمك بحجم السماء

    ردحذف
    الردود
    1. اللهم اميييييييين
      شكرا يا لولو على الدعوات الجميله

      متفقة معكِ واحب المواجهه أكثر لانها توضح الامور

      لكن هذه الرسائل التى قصدتها نوعيه معينه :)


      دمت بخير

      حذف
  5. كان زمان الكلام ده ولا كنت بعبر بس دلوقتى أى حد بيفكر يتصل أو يبعت بأسبقه ، بندور على شغل وربنا يكفيكى شر العطالة :)

    ردحذف
    الردود
    1. :) ده على اساس ان كل رساله جواها فرصه عمل
      ياريييييييييييت

      اكيد انا اقصد نوع معين بنكون جربنا ان الشخص او الجهه دى مبتبعتش غير الحجات المتعبه

      دمت بخير

      حذف
  6. صباح الغاردينيا رؤى
    بعض الرسائل وإن لم نتوقع فحواها
    تحمل حلم وحب وعمر مخبأ لم نكن ندرك أننا على موعد معه
    اممم أتحدث من تجربة شخصية قبل سنوات كانت رسائل فارس عمري
    هي ماأوقعتني في أجمل قدر وأجمل حب :)"
    ؛؛
    ؛
    يارب تجي لك رسالة حب ملغومة ههههههه
    لروحك عبق الغاردينيا
    كانت هنا
    reemaas

    ردحذف
    الردود
    1. هههههههه امين يا ريماس
      بس للاسف مبقاش حد بيكتب رسائل بخطه

      عموما انا كنت اقصد نوع معين من الرسائل :)

      دمت بخير

      حذف
  7. كيفك رؤى ومبروك على توقيع الكتاب امابالنسبة لخاطرة لا اعتقد ان هناك انس يملكون من الصبر على ترك الرسائل بدون قراءة حتى وان علموا محتواها وانا منهم ههههههههههههه سعدت بالمرور حبيبتى

    ردحذف
    الردود
    1. اهلين همسه لعلك بخير :)

      الحقيقه عندك حق وانا كمان بس يمكن كنت بشجع نفسى مفتحش اى رساله :))

      دمت بخير

      حذف

مرحبا بكل من دخل عالمى